sobota, 29 września 2007

Flipsyde - Happy Birthday - tłumaczenie

Flipsyde - Happy Birthday jakże dobrze wszystkim znana piosenka, swojego czasu bardzo często odgrywana w radiach. Czy ktoś kiedyś pomyślał aby przetłumaczyć sobie tą piosenkę i zrozumieć o co w niej chodzi? ...



http://www.youtube.com/watch?v=-qj3nWy7HMs

... jak nie to zapraszam:

Szczęśliwych urodzin
Więc wypowiedz życzenie

Proszę przyjmij moje przeprosiny, myślę co by było.
Byłeś małym aniołem czy aniołem grzechy?
Tom- chłopiec biegający w kółko, zadający się ze wszystkimi chłopakami.
Albo mały twardy chłopiec z pięknymi brązowymi oczami.
Zapłaciłem za zabójstwo zanim oni określili płeć,
Wybór naszego życia nad waszym oznaczał waszą śmierć.
Nigdy nie będziesz miał szansy żeby otworzyć oczy,
Czasem zdumiewam się jak walczycie o wasze życie.
Byłeś małym geniuszem? Kochającym matmę?
Czy grałeś w swoich szkolnych ubraniach i mnie denerwowałeś?
Czy byłeś małym raperem jak twój tato The Piper?
Czy rzucilibyście palenie znajdując moją zapalniczkę?
Myślę o twoim kolorze skóry i o kształcie twojego nosa.,
I sposobie w jaki się śmiejesz i mówisz bardzo szybko lub wolno.
Myślę o tym każdego roku, więc dlatego podnoszę długopis.
Szczęśliwych urodzin, kocham cię kimkolwiek byłeś.

Refren :
Szczęśliwych urodzin
Myślałem że to sen
Wypowiedz życzenie
Był tak prawdziwy jak się wydawało
Popełniłem błąd

Mam milion wytłumaczeń, więc dlaczego umarłeś.
Inni ludzie mają ich własne powody do zabójstwa.
Kto mówi ten będzie pracować a kto nie mówi , ja nie będę miał.
Byłem młody i silny, ale wystarczająco dorosły żeby zostać ojcem.
Strach przed moim ojcem nigdy nie zniknął,
Rozważam to często gdy siedzę przy moim piwie.
Moja wizja rodziny była sztuczna
Więc kiedy przyszedł czas na tworzenie, popełniłem błąd.
Ale teraz masz małego brata, może to naprawdę ty.
Może naprawdę wybaczyliście nam poznając, że jesteśmy zakłopotani.
Być może, za każdym razem jak się uśmiechał, to byłeś ty prawdopodobnie
Wiedząc, że wasz tata robi teraz dobrze.
Nigdy nie powiem kobiecie co ma robić ze swoim ciałem,
Ale jeśli nie kocha dzieci, wtedy nie możemy się bawić.
Myślę o tym każdego roku, więc podnoszę długopis.
Szczęśliwych urodzin, kocham cię kimkolwiek jesteś.
Szczęśliwych urodzin

Refren:
Szczęśliwych urodzin
Myślałem że to sen
Wypowiedz życzenie
Był tak prawdziwy jak się wydawało
Popełniłem błąd

Łącznik:
I z niebios do łona i znowu do niebios.
Od końca do końca, nigdy nie zaczynał.
Może pewnego dnia będziemy się mogli spotkać twarz w twarz,
W miejscu bez czasu i przestrzeni.
Szczęśliwych urodzin

Refren:
Szczęśliwych urodzin
Myślałem że to sen
Wypowiedz życzenie
Był tak prawdziwy jak się wydawało
Popełniłem błąd
źródło

6 komentarzy:

  1. nie znasz angielskiego nawet na tyle aby taki prosty text przełumaczyć

    OdpowiedzUsuń
  2. No i co w związku z tym? Nie jestem tak dobrym znawcą angielskiego, aby tłumaczyć takie coś samodzielnie. Jeżeli masz kompleks na tym punkcie to współczuję, mi to nie przeszkadza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też zróciłyśmy uwagę na tłumaczenie tej piosenki. Jest naprawdę przejmujące. Przyro nam, że niektórzy (BIGGIEGDA) tak do tego podchodzą i nie widzą nic poza czubkiem własnego nosa. Cieszymy się, że ktoś odważył się opublikować ten tekst. Dzięki takim ludziom jak Ty, wiemy, że na tym świecie jest jeszcze ktoś kto zauważa ludzkie cierpienie. Szacunek się należy. Pozdrawiamy :)

    Aga & Effcia

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak miło, że ktoś zauważył to ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. skoro jak sam piszesz nie jestes znawca angielskiego to czemu tłumaczysz rozumiejac po ANGIELSKIEMU a nie angielsku...w tekscie jest wiele zwrotów które tłumaczysz po słowie co troche je spłyca..a tekst w orginale naprawde chwyta za gardło..ale 14nastolatkom(Aga & Effcia)bez własnego zdania z głową w chmurach to pewnie nie przeszkadza...
    życze powodzenia w życiu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak napisałem: nie jestem znawcą aby samemu tłumaczyć. Cały tekst jest oznaczony jako cytat, na końcu którego masz link do "źródła" skąd pobrałem tłumaczenie

    OdpowiedzUsuń